Zakupy Żywność

Kiszonki to zdrowie – kilka słów o ogórkach kiszonych

Jeśli chcesz kupić kiszone ogórki, koniecznie sprawdź https://artmankiszonki.pl/pl/c/Ogorki-kiszone/13.

Na kanapce, w sałatce, w zupie lub w formie surówki do dania głównego – kwaszone ogórki w środkowoeuropejskiej kuchni konsumujemy częściej niż pragnęlibyśmy przyznać. I bardzo dobrze, gdyż kwaszone warzywa są zarówno zdrowe, jak i smaczne.

Jak podkręcić walory smakowe kwaszonych ogórków

Kiszone ogórki to warzywa poddane naturalnemu procesowi fermentacji. Ich przygotowanie jest całkiem proste. Stosuje się do tego duże gliniane garnki albo drewniane beczki, w których ogórki zalewa się solanką. Następnie zostawia się je na przynajmniej dwa tygodnie w chłodziena tak długo, aż fermentacja mlekowa zakwasi zawartość. Amatorzy mniej kwaśnych smaków mogą spożyć ogórki już po kilku dniach – takie ogórki określamy „małosolnymi”. W najpopularniejszym przepisie do zalewy wraz z ogórkami dorzuca się koper i czosnek, aczkolwiek walory smakowe kiszonych ogórków można wzbogacić również innymi przyprawami, np. ziarnami gorczycy, liśćmi laurowymi albo cząstkami ostrej papryki. Naturalnie nie wszyscy mają czas czy też dostatecznie miejsca w kuchni, żeby samemu zrobić takie kiszonki. Nie każdy posiada też spiżarkę lub piwnicę, w której może przetrzymywać żywność w dużych ilościach. Nie oznacza to natomiast, że jest się zmuszonym odmówić sobie jedzenia ogórków kiszonych – zawsze możemy dostać je w markecie na wagę lub w poręcznych opakowaniach, a więc w woreczkach foliowych czy też w pojemnikach, które bez przeszkód da się schować w lodówce.

Jakie składniki odżywcze i witaminy zawierają kwaszone ogórki?

Od stuleci powszechnie wiadomo, iż sfermentowane warzywa zbawiennie wpływają na nasz organizm. I to prawda, gdyż wespół z kiszonkami spożywamy pożyteczne kultury bakterii, które obniżają pH przewodów pokarmowych oraz korzystnie oddziałują na ich florę, usprawniając w konsekwencji trawienie. Lecz to nie wszystko! Ogórki kiszone są niskokaloryczne (dostarczają zaledwie 12 kcal na 10 dag), a zarazem zawierają między innymi witaminę D, E i C, witaminy z grupy B, jak również wiele składników odżywczych niezbędnych do właściwego działania organizmu, jak żelazo, magnez, wapń, potas i selen. A co z zalewą po ogórkach kwaszonych? Jeżeli nie odpychają kwaskowate smaki, zalecamy nie wylewać jej po spożyciu kwaszonek, tylko dodać ją do zupy ogórkowej albo wypić, ponieważ w trakcie kwaszenia witaminy przechodzą po trosze do soku. Warto jednak podkreślić, na kiszonki muszą uważać osoby z nadciśnieniem – w kwaszonkach może znajdować się bowiem duża ilość soli.

Nasz adres:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]