Wszystko o zdrowiu Zakupy Żywność

Czy soki z kiszonych warzyw są zdrowe?

Więcej szczegółów o soku z kiszonych buraków.

Od wieków w polskiej kuchni wykorzystuje się kwaszone warzywa. Od paru lat jednak notorycznie wymienia się także ogromne własności prozdrowotne soków z kwaszonych warzyw, w szczególności z buraków oraz kapusty. To wręcz tzw. superfood, który dzisiaj często spotykany jest na półkach marketów w działach z żywnością ekologiczną.

Sok z kiszonej kapusty – zawartość i właściwości

Bodaj każdy z nas za młodych lat spożywał sok z kiszonej kapusty. Nasze babcie same przygotowywały kiszoną kapustę na podstawie rodzinnych przepisów, a po skonsumowaniu całej kapusty nierzadko przynosiły swoim wnukom kubeczek z sokiem, wyjaśniając, że sok jest kwaśny, lecz niesłychanie zdrowy. I miały rację! Sok z kiszonej kapusty to zasadniczo bomba witaminowa! Ma on w składzie znaczne ilości witaminy A, C, E oraz K, jak również rozmaite minerały, jak sód, żelazo oraz potas. Wielu ludzi miewa problem z przywyknięciem do kwasowego posmaku tego soku, niemniej jednak zaleca się spożywać go cyklicznie, dlatego że wypłukuje toksyny z organizmu, jest on bakterio- i grzybobójczy, wypłukuje toksyny z organizmu, redukuje poziom choresterolu i wspomaga trawienie, a przez to może być pomocny w procesie odchudzania. Przede wszystkim zaś pomaga uzupełnić brak kwasu askorbinowego, dzięki czemu wzmacnia odporność organizmu oraz zapobiega częstym przeziębieniom. Sok z kiszonej kapusty poleca się też osobom, chorym na anemię ze względu na znajdujące się w nim żelazo. Naturalnie, nawet ze zdrowym sokiem nie warto przesadzać – zaleca się wypijać około 250 mililitrów soku dziennie.

A może sok z kiszonego buraka?

Sok z kwaszonych buraków jest innym odżywczym sokiem, który wykorzystujemy od wieków do gotowania, a który konsumujemy również jako przekąskę. W jego składzie znajduje się wiele witamin i ma własności przeciwzapalne, antyseptyczne i antyoksydacyjne. Sok ten podnosi odporność organizmu: poprawia koncentrację, obniża ciśnienie, a jednocześnie zapobiega zatwardzeniom. Choć buraki cechują się wysoką zawartością cukru, to sok z kwaszonych buraków nie ma wysokiego indeksu glikemicznego i mogą go pić cukrzycy. Nie rekomenduje się jednak jego spożycia kobietom w ciąży i karmiącym piersią, jak również osobom borykającym się z reumatyzmem bądź chorobami nerek.

Jeżeli nie masz czasu, by przygotować soki z kiszonek samemu, możesz zakupić je w ulubionym markecie bądź zamówić bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednakże, że tego typu soki powinno się składować w chłodzie.

Jeśli nie masz możliwości, by przygotować sok z kiszonych warzyw samodzielnie, możesz zakupić je w ulubionym sklepie bądź zamówić większą ilość bezpośrednio na stronie producenta. Pamiętaj jednak, że takie soki należy przechowywać w warunkach chłodniczych.

Nasz adres:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k.
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669 997 776
E-mail: [email protected]