IT Zagadnienia związane ze stronami www

Usuwanie filtra Google – jak zacząć?

Odnotowałeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio wyrażeń? Wszystkie działania, mające na celu polepszenie sytuacji, nie przynoszą spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie domeny filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze stron, które Google uznaje za niezaufane. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a usunięcie tego rodzaju filtra trwa od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędną budową strony, to będziemy mieć problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest stworzenie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie sprawdzenie, które z nich są dla naszej strony toksyczne – proces ten usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Cały powyższy proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie wróci na dawną pozycję.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Obłożenie naszej strony przez filtr wymusza od nas szybkiego działania. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może mocno uszczuplić budżet przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u specjalisty. To z tego powodu trzeba jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.