Rodzaje i charakterystyka pozycjonowania
Poznaj więcej szczegółów o pozycjonowaniu stron www na seo4.net
Istnieją trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Dziecka, finały Pucharu Świata w piłce nożnej czy Święto Pracy. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii i turystyki. Najczęściej należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, by wyszukiwarka Google zdążyła na czas zaindeksować nową czy też zmienioną treść strony internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon
Dalszy typ pozycjonowania to solidne i przetestowane rozwiązanie dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Dzięki poprawnemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania rozbudowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Braun Seria 3 szara,
– smartfon LG K40 czerwony,
– buty puma Drift Cat czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów działających w sieci. Z wykorzystaniem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment towarów mogą efektywniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przede wszystkim:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Śródmieście”)
– miejscowość (“weterynarz Kraków”)
– państwo (“producent słodyczy Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób rezydujących w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na promocję i nie może konkurować na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “sklep RTV”, to “sklep RTV Kraków”.
Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]