Reklama i promocja Usługi Zagadnienia związane ze stronami www

PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

Potrzebujesz więcej informacji o PBN? Dobrze trafiłeś! Skieruj się na pbnmarket.pl.

Żeby klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć firmową stronę www, ale także postarać się o jej pojawianie się w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe rzetelne i pomocne dla użytkownika informacje. Lecz nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci portali.

Private blog network, czyli kto wykorzystuje PBNy?

PBNy są prywatne, gdyż są tworzone a następnie administrowane przez jeden podmiot (najczęściej przez większą agencję marketingową lub firmę SEO), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są z reguły wykorzystywane jako element złożonej strategii reklamowej, co trzeba mocno podkreślić, bowiem najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie znacznej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Minusem PBNów jest niestety to, że ich utworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba przeznaczać niemało godzin na zachowanie ich w dobrej jakości.

Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy doskonale zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie dodane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej e-mail czy telefon, adres oraz pełna nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim również zakładka w internetowym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym czy artykuł, pod którym podano firmowe dane teleadresowe.

Inny interesujący sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem odnośnika do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji roboty wyszukiwarek na ogół oceniają lepiej przydatność pierwotnego artykułu, gdyż odnajdywanie odnośniki do niego na rozmaitych witrynach w sieci rozumieją jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, pomocne informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy tekstach z branż YMYL, gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z medycyną, inwestycjami oraz aktualnymi wydarzeniami, doradztwem prawnym.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO