Reklama i promocja

Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Zgłoś się do agencji SEO, aby uzyskać kompetentną pomoc specjalistów.

Firmy i właściciele witryn internetowych, którzy marzą o tym, żeby pojawiać się na najlepszych pozycjach w wyszukiwarce, mogą to osiągnąć na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zaleca się, to podejmowanie starań samemu. Nie dysponując doświadczeniem w problematyce SEO i nie śledząc systematycznie komunikatów o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać dobrze i – co najistotniejsze – efektywnie. Drugi sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Budżet przewidziany na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając fachowców od SEO w pracują tam również eksperci od kampanii Google Ads, copywritingu, kodowania i grafiki służący merytorycznym wsparciem w tych obszarach.

Cechy doświadczonej firmy SEO

Agencji SEO w Polsce jest bez liku. Na co zwrócić uwagę w toku wyboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Zalecamy postawić na agencję, która działa na rynku od kilkunastu lat. Liczba firm SEO, a także tych kreatywnych czy marketingowych, co roku wzrasta, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dekady, można mieć zaufanie, iż posiada ona znaczne doświadczenie i może bez przeszkód pochwalić się interesującym portfolio swoich byłych prac. Agencje SEO zazwyczaj na swoich stronach posiadają zakładkę „Case study”. Przed podpisaniem umowy wypada przeczytać studia takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich efektów można oczekiwać po danej agencji, a także to z jakimi branżami pracowała i z jakimi trudnościami się mierzyła. Solidna agencja SEO to taka, której działania są transparentne: informuje o planach zadań na zbliżające się miesiące, jak również dostarcza sprawozdanie z ukończonych działań i ich efekty.

Inna nie do przecenienia kwestia to spersonalizowana oferta i dopasowanie strategii prac do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w parę minut, a oferta wygląda jak uniwersalny szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu pytania przedstawiciel kompetentnej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby poprosić o dodatkowe informacje o firmie, potrzebne do zaprezentowania dla niej całościowej oferty. Chodzi o dane, których nie da się odnaleźć samodzielnie online, jak przykładowo informacja o realizowanych przedtem działaniach SEO oraz o kluczowych dla klienta usługach lub towarach, które stara się wypromować.

Co o firmie SEO mówi system rozliczeń jaki oferuje?

Ostrożnie należy podejść do agencji SEO, które sugerują rodzaj współpracy z zapłatą za uzyskany efekt. W takim systemie płatność odbywa się wtedy, kiedy słowa kluczowe dotrą na wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 lub do Top5). To wciąż dość popularny sposób rozliczeń, jednakże niesie ze sobą znaczne niebezpieczeństwo – można bowiem osiągnąć szybkie rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Stale aktualizowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych klientowi, dlatego rzetelna agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Jeśli idzie o opłatę za usługi firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – tradycyjnie w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu nieodzowne jest zaangażowanie większego budżetu, by opracować wnikliwy audyt SEO, a następnie wprowadzać w życie wszelkie wymienione w nim sugestie. W późniejszych miesiącach współpracy, gdy witryna zleceniodawcy zostanie już zoptymalizowana, koszty prac są dużo mniejsze.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]